FLASHBACK : THE LANUN VS SERYES FC


Pada 26 Januari lalu pasukan baru ditubuhkan The Lanun mengadakan perlawanan sulung mereka menentang Seryes FC. Perlawanan persahabatan ini berkesudahan 2-2.

Meskipun hujan turun lebat pada separuh masa pertama, ia tidak mematahkan semangat kedua-dua pasukan untuk terus berjuang dan bergelut dalam padang sawah.

Seryes FC membuka jaringan pertama hasil kesilapan komunikasi antara pertahanan dan penjaga gawang. Namun The Lanun berjaya mengejar semula apabila berjaya mendapatkan jaringan melalui sepakan sudut hasil tolakan Atok dalam kotak penalti yang kelam kabut.

Seryes FC sekali lagi menjarakan kedudukan apabila berjaya menjaringkan gol hasil percubaan rembatan jauh dalam separuh masa kedua. Sekali lagi The Lanun menyamakan kedudukan melalui sepakan sudut. Kali ini hasil tolakan Anuar dalam kotak penalti yang juga kelam kabut.

Kemasukan ayam tambatan The Lanun dalam separuh masa kedua, Lawrence berjaya mengucar kacirkan pertahanan lawan namun beberapa peluang berharga gagal disempurnakan oleh pemain serangan The Lanun.

Disini Lembaga Pengarah Lanun FC ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang hadir terutamanya para menyokong The Lanun yang memberi sokongan.





Posted in |

0 comments: